Optimalizace podpory portálu občana RAP

Postupné zavádění digitálních služeb obcí pro občany klade vysoké nároky nejen na samotnou
technologii, ale také srozumitelnost a snadná dosažitelnost těchto služeb pro jejich uživatele.
Jedním z klíčových produktů firmy Gordic pro řešení portálu občana je modul RAP Portál občana
Ginis. Tento modul nabízí spoustu možností podpory pro snadnou orientaci i využívání samotných
služeb.

Níže si vyjmenujeme několik základních nástrojů a nastavení, které je možno zvážit při jeho zavádění i
pozdějším využívání:

  • Anonymní přístup – umožní základní přehled o nabídce portálu i některé služby bez nutnosti
    přihlášení
  • Uspořádání úvodní obrazovky – kde je vhodné věnovat pozornost optimalizaci menu s logikou nabídky jednotlivých služeb a na hlavní obrazovku lze umístit rychlé volby, napři nejpoužívanější formuláře, přehled pohledávek a v neposlední řadě i odkazy na kontakty podpory
  • Velmi silným nástrojem je systém nápověd a pokynů, včetně průvodce životních situací.
    Nápovědu je možno umístit jak k jednotlivé životní situaci, tak ke každému formuláři.
  • Při komunikaci s občanem je velmi vhodné využívat odkazy na konkrétní životní situaci nebo
    přímo na formulář. Kde např v mailu můžete odkázat na kompletní popis nebo formulář,
    který se po kliknutí přímo otevře, bez nutnosti vyhledávání.

Optimalizaci řešení podpory občanům je velmi individuální proces a lze jej přizpůsobit pro podmínky
obce, města či organizace a při řešení zohlednit podmínky i rozsah služeb, které nabízíte.

V rozsahu tohoto článku není možno vyjmenovat všechny možnosti. Pokud Vás téma zaujalo obraťte
se na svého servisního pracovníka Gordic.

Autor: Jiří Kotisa