Od 1. 3. 2017 startuje 2.fáze vstupu do elektronické evidence tržeb. Týká se oblasti - maloobchod a velkoobchod (jde o přeprodej zboží - nákup a prodej bez dalšího zpracování, včetně zprostředkování obchodu – např. činnost obchodních zástupců).

Před samotnou evidencí je nutné si připravit následující kroky:

1. Získat autentizační údaje - pouze dva způsoby získání - elektronicky nebo osobně na kterémkoliv územním pracovišti FÚ (může jednat i zástupce, zmocněnec) - pozor na formulaci plné moci (nutné ji mít i pro převzetí autentizačních údajů). Při osobní žádosti jsou autentizační údaje předány na počkání v zapečetěné obálce. Elektronické podání se realizuje přes portál daňové správy (EPO) s identifikací datové schránky. Pozor nelze poslat jen přes datovou schránku!
Žádost o autentizační údaje (elektronicky) je možné vyplnit na následujícím odkazu.

2. Zaevidovat se na portálu EET - po získání autentizačních údajů se uživatel přihlásí přes odkaz „Správa údajů evidence tržeb“:

https://adisepo.mfcr.cz/adistc/adis/idpr_pub/eet/eet_sluzby.faces.

Po přihlášení má povinnost v systému zaregistrovat svoje provozovny a vytvořit certifikáty.

3. Stáhnout certifikáty pro pokladní zařízení - prostřednictvím portálu EET si uživatel stáhne přidělené certifikáty. Není omezen počet vytvořených certifikátů (může být např. na podnikatele, provozovny, každé zařízení…). Tento certifikát je nutné nahrát do pokladního systému. Certifikáty jsou vydávány na období 3let, zdarma generovány. Můžeme využít jeden certifikát na všech zařízeních, nebo každý certifikát pro jednotlivá zařízení.

4. Zveřejnit informační oznámení (v místě výběru finančních prostředků a také na webových stránkách, kde nabízíme zboží a služby):

  • Informační oznámení pro běžný režim:

„Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.“

  • Informační oznámení pro zjednodušený režim:

„Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Příjemce tržby eviduje tržby ve zjednodušeném režimu, tzn. je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně nejpozději do 5 dnů.“

5. Provést nastavení v modulu GINIS Express POK/SQL POK

Se samotným nastavením Vám rádi pomohou naši specializovaní pracovníci, kteří Vám provedou zaškolení i praktickou ukázku evidence.
Odeslání evidované tržby na portál finanční správy probíhá při tisku pokladního dokladu, aby byly na pokladní doklad předány unikátní údaje z finanční správy (FIK – fiskální identifikační kód, v případě neobdržení FIK se na doklad vytiskne PKP – podpisový kód poplatníka).

Všechny důležité informace najdete také na www.etrzby.cz.

Moduly GINIS Express POK a SQL POK mají rozšířené funkčnosti o EET zapracované již od první fáze. V případě potřeby nás neváhejte kontaktovat.

Kontaktní formulář

Zadejte prosím Vaše jméno
Zadejte prosím Váš telefon
Zadejte prosím Vaši emailovou adresu Emailová adresa není platná
Zadejte prosím text Vašeho dotazu

Odkazy

GORDIC – Přední český tvůrce a dodavatel informačních systémů
GORinfo – Elektronická verze časopisu společnosti GORDIC®
Vím, kam klikám – Bezpečnostní průvodce internetem
Smart Cities Od chytrého úřadu k chytrému městu
ISVS – Zpravodajství a služby z oblasti ISVS a eGovernmentu
KYBEZ – Platforma kybernetické bezpečnosti
Asociace bezpečná škola
gordiccybersec.cz – Řešení GDPR a kybernetické bezpečnosti společně

Mapa webu
Pro partnery

Kontakt

BNSOFT s. r. o.
Bezručova 929/3
669 02 Znojmo
e-mail: bnsoft(at)bnsoft.cz

tel.: +420 515 300 611
mobil: +420 728 121 905
fax: +420 515 300 642

facebook