Firma FPO oslavila 9. prosince 2021 25 let existence. Jak vlastně firma vznikla a co jejímu vzniku předcházelo, o tom jsme si popovídali s jejím zakladatelem Ivem Dobiáškem.

Celý příběh se začal psát ještě krátce před Sametovou revolucí, a to v roce 1987, tehdy jako povolená činnost. Počítače u nás byly zatím v plenkách a existovalo jen velice málo lidí, kteří jim rozuměli. Osobní počítač, se kterým byste dnes neudělali nejspíš vůbec nic a nad jeho rychlostí a kapacitou byste se jen pohrdavě ušklíbli (vždyť váš mobil je dnes asi 1000x vyspělejší!!!), patřil tenkrát k největším technickým výdobytkům a nebyl pro každého – stál stejné peníze jako třeba třípokojový byt. I po revoluci většina nově vzniklých podnikatelů na bílé „bedny“ hleděla s nechápavým výrazem, přičemž však bylo všem jasné, že bez kvalitního stroje bude jejich podnikání poloviční, mnohdy i nerealizovatelné. Bylo potřeba oslovit někoho, kdo by poradil s výběrem počítače, vhodného softwaru i příslušenství a hlavně obdržet základní pokyny k obsluze. Mohl jsem tak zúročit několikaleté sbírání zkušeností.

Čím se firma zabývala v době svého vzniku a co mohla svým zákazníkům tenkrát nabídnout?

Z pohledu informačních systému a jejich rychlého vývoje je pětadvacet let velmi dlouhá doba a samotný obor se dramaticky proměnil. To, co máme nyní k dispozici, se v období začátku zdálo jako scifi. V počátcích, v období prvních personálních počítačů, to byla především pomoc s využíváním výpočetní techniky. Od počátku spolupracujeme se společností Gordic. Jsme součástí distribuční a servisní sítě firmy Gordic a aktivně se podílíme na podpoře jejich zákazníků jak v oblasti správy informačního systému a souvisejících technologií, tak metodické podpory.

Jako jednu z nejdůležitějších aktivit firmy zmiňujete vývoj a implementace informačních systému Gordic. Co je v této oblasti nového a jaké byly nejdůležitější úspěchy uplynulého období?

Prostředí veřejné správy prochází dramatickým vývojem směrem k digitalizaci. Velké urychlení pak nastalo v období covidu. Dochází k velkým změnám v legislativě DEPO (další elektronizace postupů orgánů). Jde o změny v elektronické identifikaci, ve vydávání řidičských průkazů, novinky v oblasti datových schránek atd. Obecně to znamená rozvoj online služeb pro občany. Portál občana je naším produktem.

Dále se tato oblast zabývá cloudovým řešením pro obce a jejich zřizované organizace . Řeší se vzdálená správa, technologická centra měst a spisová služba, metodika spisové služby. V důsledku těchto změn je pak stále důležitější oblast kybernetické bezpečnosti.

Firma FPO přímo spravuje většinu úřadů v okrese Blansko a Vyškov, dále městské úřady v Kuřimi či v Boskovicích. Úspěšně spolupracuje také Ústavním soudem, ČTÚ v Praze nebo Krajským úřadem v Olomouci a dalšími.

Naši zákazníci se pravidelně umisťují v prestižních soutěžích eGovernmentu na mejvyšších pozicích např. V soutěži The Best, kde se nám s našimi projekty podařilo opakovaně zvítězit.

Všiml jsem si, že jste změnili vzhled loga. Mění se i filozofie firmy a nabídka služeb?

Změna loga má spíše charakter modernizace a změnu vnímání rychle se vyvíjejícího prostředí, v němž podnikáme. Jsou v něm zachovány základní myšlenky – modulárnost a integrace různých řešení. Zákazníkům nabízíme trvalou podporu a naším cílem je budování dlouhodobé spolupráce.

25 let je za vámi. Jaké máte plány do budoucna?

Nyní realizujeme generační změnu. Přihlásili jsme se do aktivity Rodinný podnik a získali statut rodinná firma. Přijali jsme filozofii rodinné firmy, kde za součást rodiny považujeme vedle majitelské úrovně i všechny zaměstnance a zákazníky. V nynější době, která umožňuje a mnohdy preferuje služby vzdáleně a elektronicky, si stále udržujeme osobní přístup a budování dlouhodobého vztahu se zákazníkem. Zároveň chceme i nadále plnit naše poslání, které říká že firma FPO s.r.o. je odbornou ICT firmou aktivně zapojenou do života regionu.

Budeme se těšit na Vaši návštěvu. Více se toho o nás dozvíte virtuálně na www.fpo.cz nebo na Facebooku, kde najdete různé zajímavé informace k IT tématům, našim produktům nebo něco málo ze zákulisí naší firmy

Autor: Jiří Kotisa

Kontaktní formulář

Zadejte prosím Vaše jméno
Zadejte prosím Váš telefon
Zadejte prosím Vaši emailovou adresu Emailová adresa není platná
Zadejte prosím text Vašeho dotazu

Odkazy

GORDIC – Přední český tvůrce a dodavatel informačních systémů
GORinfo – Elektronický magazín společnosti
Portál občana – Elektronické řešení životních situací a komunikace s občany
HDL Automation – Bezpečná automatizace budov
KYBEZ – Platforma kybernetické bezpečnosti
MyMight – Chytřejší internet věcí
gordiccybersec.cz – Řešení GDPR a kybernetické bezpečnosti společně
Vím, kam klikám – Bezpečnostní průvodce internetem
ISVS – Zpravodajství a služby z oblasti ISVS a eGovernmentu
Asociace bezpečná škola

Mapa webu
Pro partnery

Kontakt

BNSOFT s. r. o.
Bezručova 929/3
669 02 Znojmo
e-mail: bnsoft(at)bnsoft.cz

tel.: +420 515 300 611
mobil: +420 728 121 905
fax: +420 515 300 642

facebook